De bedoeling van sociale media is te verbinden. Bedrijven met hun klanten. Klanten met bedrijven. Sociale media moeten niet alleen worden ingezet om te zenden, maar ook om te ontvangen.

Wij zetten met onze klant een contentkalender op met alle belangrijke dagen van het jaar en hangen samen met de klant daar een bericht aan dat gedeeld wordt op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram. We willen in gesprek gaan over de producten van onze klant. We van klanten fans maken.

En Duni heeft producten die mooi zijn maar van buiten niet zonder meer mooi lijken. En hun producten zijn erg sexy. Juist daarom zetten we ons in om de branding en het verhaal van de producten duidelijk naar voren te brengen.

Op deze manier wordt sociale media sociaal ingezet!

 

Voorbeeld:

Valentijnsdag 2019

We hebben een video gemaakt waarin mensen werden opgeroepen om zichzelf of anderen op te geven om op Valentijnsdag een cadeau van Duni te ontvangen.  Deze video hebben we ook gesponsord binnen het sociale media kanaal. Met resultaat: direct, herleidbare verkoopresultaten tot in Italië aan toe.

Internationale Complimenten Dag 2019

Om niet alleen de Duni producten in het zonnetje te zetten, maar ook de gebruikers, hebben we met de Internationale Complimenten Dag 2019 een paar Duni klanten onverwacht voor hen (zo ontwikkelen wij de gewenste zend-ontvang-doorzend-situatie) opgenomen in een video. Met veel succes, omdat de klanten deze video’s weer aan hun groep van bekenden doorstuurden. Het commentaar was er dan ook naar!

We hebben twee verschillende video’s gemaakt: een voor de Nederlandse markt en een voor België en Luxemburg.