Het logo van Kramer was wel aan vervanging toe. Het kantoor gaat mee met de tijd in de bedrijfsvoering en wilde dat in uiting laten komen in het logo.
Het oude logo was een weergave van het gezichtsbepalende pand waar Kramer kantoor houdt.
En was tussendoor al een beetje opgefrist:
De kernwoorden voor het logo waren: betrouwbaarheid, weer een tijd mee kunnen gaan, herkenbaar en makkelijk kunnen zien waar het voor staat. Daarnaast moest het goed er uit zien op visitekaart, briefpapier en envelop.
Prefix Media maakte een aantal ontwerpen.
Kenmerkend voor de ontwerpen is dat het rondje symboliseert dat de klant centraal staat; daarnaast komt het pand gestileerd weer terug in het logo; de kleuren zijn gelijk aan het oude logo om herkenning te stimuleren.
Er ook is een ontwerp gemaakt met de nadruk op de letter ‘K’ met een overvloeiing van de kleuren en een andere lettertype.
Uiteindelijk heeft Kramer gekozen voor een een ontwerp, dat wij naast het briefpapier etc ook tot uiting hebben gebracht op de voor hen ontworpen dienstenwijzer.