Een goede naam doet z’n werk voor een merk. Het merk vertelt al direct een verhaal.  Een naam die meer zegt, blijft ook beter hangen.

Een goede merknaam is verplicht in deze tijd. Niemand kan zonder.

Is er behoefte aan een creatieve of praktische aanpak, welke taal is het meest geschikt en relevant? We kijken naar USP’s (Unique Selling Points) of proposities die we in de naam kunnen verwerken. En is de naam geschikt om snel en makkelijk gevonden te worden in Google?  We onderzoeken en bedenken opties. Heel veel opties, want we strepen er ook weer veel weg.
Want met alle stimuli en communicatieuitingen waaraan een moderne consument wordt aan bloot gesteld, moet elke kans worden gegrepen omdat te laten zien waar uw bedrijf of merk voor staat. Je moet er als bedrijf met jouw product wel door heen kunnen komen.

Aan een goede merknaam kan alle communicatie worden vastgeknoopt. Van webteksten tot commercials.   Want een relevante, doordachte identiteit en merknaam worden gebouwd voor een langere periode. Daar heeft het merk in de toekomst langdurig profijt van.

Identiteits ontwerp

Een restaurant is een compleet andere ondernemer dan een ICT-bedrijf.  Iedereen die verantwoordelijk is voor een sterk merk kan dit merk niet in een of twee woorden omschrijven. Het logo moet de identiteit van het merk  vangen in een pure, overtuigende vorm.   Het is onze taak om het merk te leren kennen en de identiteit te doorgronden. Met die kennis gaan we aan de slag voor het logodesign.

Opfrissing, redesign, (her-) ontwikkeling  van het logo?

  1. Stileren en visueel fine-tunen

Een logo kan beter gestileerd worden. Door nieuwe vormgevingseisen  of doordat de onderneming  verder is gegroeid en toe is aan een opfrissing  Het logo blijft hetzelfde, maar komt er strakker en beter gestileerd uit te zien. Ook  bij een tijdloos logo, kan gestileerd worden.

  1. Redesign

Het logo bestaat sinds de start van de onderneming Door voortschrijdend inzicht en ontwikkelingen is het bedrijf veranderd. Als het oorspronkelijke logo niet meer volledig bij past terwijl je wel herkenbaarheid wilt behouden, kies danvoor een vernieuwd of verbeterd logo.

Het kan ook gebeuren dat een andere doelgroep wordt gekozen of dat blijkt dat het product of dienst juist bijzonder goed aanslaat bij een van de subdoelgroepen. De propositie uitstraling  wordt dan versterkt door een restyling van je beeldmerk bij.

  1. Ontwikkeling concept en vormtaal

Een logo waar een idee achter zit, biedt eindeloos veel kansen voor de ontwikkeling van een rijke vormtaal. Die gaat verder dan een huisstijl en zorgt voor herkenning van je merk in allerlei uitingen. Denk hierbij aan karakteristieke elementen in je online kanalen, in advertenties of reclamebanners, brochures, verpakkingen, het interieur, tijdens evenementen en ga zo maar door.